ΑΝΩ - ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ...

Νέο λύκειο» τέλος από την ερχόμενη σχολική χρονιά, καθώς με απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας ...

επανέρχεται η ύλη στα παλαιότερα

δεδομένα, φέρνοντας τα πάνω-κάτω, για ακόμη μία φορά, στους μαθητές. Συγκεκριμένα, για τη Γ' Λυκείου της ερχόμενης σχολικής χρονιάς δεν θα

εφαρμοσθεί ποτέ το νέο σύστημα, η λειτουργία του οποίου αναστέλλεται.

Από το 2015-2016 αναμενόταν να επεκταθεί και στη Γ' Λυκείου, καθώς είχε

προλάβει να εφαρμοσθεί μόνο στην Α' και Β' Λυκείου.

Η αναστολή του συστήματος του “Νέου Λυκείου”, που είχε καθιερωθεί επί

υπουργίας Κ. Αρβανιτόπουλου, οδηγεί τους σημερινούς μαθητές της Β'

Λυκείου σε “αγώνα δρόμου” για να προλάβουν την ύλη της Χημείας και των

Λατινικών, που δεν προβλεπόταν με το ισχύον σύστημα στη Β' Λυκείου.

Τώρα, οι μαθητές καλούνται να κάνουν πολλές ώρες τα συγκεκριμένα

μαθήματα, ύστερα και από σύμφωνη γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής

Πολιτικής, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός άλλου

συστήματος. Σύμφωνα με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, Τάσου Κουράκη,

αναστέλλεται η εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα μαθήματα

της Γ' τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και της Δ' τάξης Εσπερινού

Γενικού Λυκείου, από το επόμενο σχολικό έτος. Επίσης, στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' Λυκείου προστίθεται

μία ώρα Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών σε αντικατάσταση μίας ώρας

Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Όπως είπε στη Βουλή ο κ. Κουράκης, η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε

απαραίτητη, ώστε οι όλοι οι μαθητές της Γ' Λυκείου, ανεξαρτήτως πεδίου,

να έχουν επαφή με τις κοινωνικές επιστήμες. Κι αυτό, γιατί σε μια κοινωνία που αντιμετωπίζει προκλήσεις σε

οικονομικό και πολιτισμικό επίπεδο, θεωρούμε ότι η προσθήκη του

μαθήματος θα συμβάλλει στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και θα δώσει

ευκαιρίες και ερεθίσματα προβληματισμού στους νέους και νέες, λίγους

μήνες πριν την απόκτηση του δικαιώματος της ψήφου» τόνισε. Αντιδρούν οι χημικοί

Η Ενωση Ελληνων Χημικών σε ανακοίνωσή της τονίζει οτι διπλασιάστηκε η

ύλη της Χημείας στη Γ' Λυκείου για την επόμενη σχολική χρονιά, χωρίς

ωστόσο να συνοδευτεί με ανάλογη απόφαση αύξηση ωρών διδασκαλίας του

μαθήματος. Και επισημαίνει οτι “είναι αμφίβολο κατά πόσο οι μαθητές θα

είναι σε θέση να αφομοιώσουν την έκταση της ύλης κατά τη διάρκεια της Γ΄ Λυκείου, γεγονός που θα αυξήσει την ανάγκη προσφυγής σε εξωτερική

υποστήριξη από τη Β΄ Λυκείου για να καλυφθεί το κενό που το Δημόσιο

σχολείο δεν καλύπτει”. Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) υπογραμμίζει: «Το αποτέλεσμα αυτής, της

μετριοπαθούς οφείλουμε να ομολογήσουμε μεταφοράς, είναι σχεδόν ο

διπλασιασμός του εύρους της ύλης που θα οδηγήσει μαθητές και καθηγητές

σε αγώνα δρόμου για την κάλυψή της και υποβάθμιση της ποιότητας της

γνώσης. Ακόμη, είναι αμφίβολο το κατά πόσο οι μαθητές θα είναι σε θέση

να αφομοιώσουν την έκταση της ύλης κατά τη διάρκεια της Γ΄ Λυκείου,

γεγονός που θα αυξήσει την ανάγκη προσφυγής σε εξωτερική υποστήριξη από

τη Β΄ Λυκείου για να καλυφθεί το κενό που το Δημόσιο σχολείο δεν

καλύπτει. Το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι δεν είναι σαφώς

προσδιορισμένα τα όρια των εφαρμογών στη συγκεκριμένη ύλη, με αποτέλεσμα καθηγητές και μαθητές να επιδίδονται σε μια ατέρμονη ασκησιολογία που

πολύ λίγο προσφέρει στην ποιότητα της γνώσης». Και συνεχίζει, τονίζοντας: «Η τμηματική και αποσπασματική μελέτη των

κεφαλαίων της Οξειδοαναγωγής, Θερμοχημείας, Χημικής κινητικής και

Χημικής Ισορροπίας και η κατάργηση της μελέτης των Διαμοριακών Δυνάμεων

και των Προσθετικών Ιδιοτήτων, όπως προσδιορίζεται στο ΦΕΚ, πλήττει τον

ενιαίο χαρακτήρα και την κριτική αφομοίωση της γνώσης, διότι δεν παρέχει μία ολοκληρωμένη εικόνα του αντικειμένου της Χημείας». Αναδεικνύεται το δυσαναπλήρωτο κενό που αφήνει η απώλεια των δύο ωρών

κατεύθυνσης της Β' Λυκείου, κενό που έχει αρνητικές συνέπειες: στην επαρκή προετοιμασία των μαθητών στη Χημεία, τόσο σε ό,τι αφορά

στις ελλείψεις σε κεφάλαια, όσο και στη εξοικείωση με τις τεχνικές και

τις μεθόδους της Χημείας (π.χ. στοιχειομετρία) στον υποστηρικτικό ρόλο της Χημείας στη Βιολογία (διαμοριακές δυνάμεις, οσμωτική πίεση) στο γνωστικό υπόβαθρο των φοιτητών που εισάγονται στις σχολές Θετικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας». Σύμφωνα με την απόφαση, από το σχολικό έτος 2015-16 θα ισχύσουν τα παλαιότερα προγράμματα, που είναι τα εξής: ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Θρησκευτικά Νεοελληνική Γλώσσα

Νεοελληνική Λογοτεχνία 1 Ιστορία

Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Βιολογία Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών Ξένη Γλώσσα Αγγλικά Γαλλικά

Γερμανικά ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα 1 Ιστορία Λογοτεχνία ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Μαθηματικά

Φυσική

Βιολογία

Via
     
eXodosclub.blogspot.gr




Share/Bookmark
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

1 σχόλιο :

  1. Καταπληκτικο Site!! εχω και εγω ενα blog ου αφορα της ομορφιες της Μεσσηνιας ! θα χαρω πολυ να μπειτε και γιατι οχι να σχολιασετε κιολας! http://www.messinia1234.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή