Πληροφορίες για την διαδικασία κινητικότητας υπαλλήλων και Κανονισμός ηλεκτρονικής έκδοσης και διακίνησης εγγράφων

Γράφει ο Χρήστος Ηλ. Τσίχλης, Δικηγόρος Αθηνών

Α)Σε συνέχεια της

υπ αριθμ. 1/2013 Ανακοίνωσης (ΦΕΚ 386/Β/21.2.2013) και υπ αριθμ. 2/2013 Ανακοίνωσης (ΦΕΚ 598/Β/14.3.2013) του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής...

Διακυβέρνησης και μετά την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων του ΑΣΕΠ για τη διάθεση των υπαλλήλων, δυνάμει των διατάξεων της υποπαραγράφου Ζ.4 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012,

επίκειται η ολοκλήρωση της διαδικασίας με την έκδοση της προβλεπόμενης υπουργικής απόφασης (πράξη μετάταξης) με στόχο οι υπό μετακίνηση υπάλληλοι να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις νέες τους θέσεις στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα.

-Ποιες είναι οι προυποθέσεις για την κίνηση της διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού στους φορείς του δημόσιου τομέα;

Όλες οι Δημόσιες Υπηρεσίες και οι λοιποί φορείς του δημόσιου τομέα υποχρεούνται να υποβάλλουν προγραμματισμό των αναγκών τους σε τακτικό και έκτακτο προσωπικό σε ετήσια βάση στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, το οποίο είναι αρμόδιο για τον προγραμματισμό προσλήψεων προσωπικού σε όλους τους φορείς του δημόσιου τομέα.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την κίνηση της διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού (τακτικού ή εκτάκτου) καθώς και με ανάθεση έργου, από οποιοδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα, εκτός των ρητά προβλεπομένων εξαιρέσεων, είναι η έγκριση της Τριμελούς Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006.

-Ποιός θεωρείται προστάτης μονογονεϊκής οικογένειας;

Προστάτης μονογονεϊκής οικογένειας θεωρείται αυτός που ασκεί εν τοις πράγμασι και κατ αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα ενός ή περισσότερων ανήλικων τέκνων, αποκλειστικά στις ακόλουθες περιπτώσεις: χηρεία, ελεύθερη συμβίωση χωρίς σύμφωνο συμβίωσης, τέκνο γεννημένο εκτός γάμου, υιοθεσία τέκνου από ένα μόνο γονέα.

Η ιδιότητα του ενηλίκου τέκνου που συνοικεί με τον υπάλληλο και έχει φορολογητέο και απαλλασσόμενο εισόδημα που δεν υπερβαίνει το ποσό των δύο χιλιάδων εννιακοσίων (2.900) ευρώ ή το ποσό των έξι χιλιάδων (6000) ευρώ αν αυτά παρουσιάζουν αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και πάνω από διανοητική καθυστέρηση ή φυσική αναπηρία ή ψυχική πάθηση (άρθρο 7 του ν.2238/1994) διαπιστώνεται είτε με το Εκκαθαριστικό Σημείωμα της ΔΟΥ είτε με θεωρημένο αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του προηγούμενου έτους,

Οι ως άνω προϋποθέσεις πρέπει να συντρέχουν κατά την ημερομηνία ισχύος του ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222 Α ) .

-Προσωπικό ΝΠΔΔ που μεταφέρθηκε από ΝΠΙΔ και δεν ακολουθεί την κατηγοριοποίηση ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού – Λογιστικού, Διοικητικού – Οικονομικού, Διοικητικών Γραμματέων εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου;

Το προσωπικό που μεταφέρθηκε από Ν.Π.Ι.Δ. στο στενό δημόσιο τομέα και το οποίο δεν ακολουθεί την κατηγοριοποίηση ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού – Λογιστικού, Διοικητικού – Οικονομικού, Διοικητικών Γραμματέων όπως είναι οι ειδικότητες ΔΕ Υπάλληλοι Γραφείου, ΔΕ Γραμματειακής Υποστήριξης, ΔΕ Γραμματείς κ.λπ., εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου.

Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία οι υπάλληλοι που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα θα τοποθετηθούν σε νέες θέσεις εργασίας;

Στο πλαίσιο της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 – Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Αντώνης Μανιτάκης εξέδωσε την υπ’αριθμ.υπʼ αριθ. ΔΙΔΑΔ-ΔΙΠΙΔ/οικ.559/08.01.2013 (ΦΕΚ 7 Β) Υπουργική Απόφαση, με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια και ρυθμίζεται η διαδικασία της μετάταξης και μεταφοράς προσωπικού του δημόσιου τομέα.

-Ποια είναι στάδια της διαδικασίας μετάταξης των υπαλλήλων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα;

1. Υποβολή αιτημάτων (συμπλήρωση του Πίνακα Α σύμφωνα με το υπόδειγμα) από τα Υπουργεία που έχουν ανάγκες σε προσωπικό.

2. Ανακοίνωση Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, για την κάλυψη των αναγκών, μετά από αξιολόγηση των αιτημάτων και γνωμοδότηση του τριμελούς Συμβουλίου του άρθρου 5 παρ. 3 του ν. 4024/11.

3. Υποβολή δήλωσης προτίμησης στο ΑΣΕΠ από τους υπαλλήλους που τελούν σε διαθεσιμότητα και έλεγχος των στοιχείων τους από τους φορείς προέλευσης.

4. Έκδοση πίνακα βαθμολογίας, κατάταξης και διάθεσης από το ΑΣΕΠ.

5.΄Εκδοση απόφασης για τη μετάταξη των υπαλλήλων από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνωμοδότηση του τριμελούς Συμβουλίου.

-Τί σημαίνουν οι όροι ομοεδρικότητα και συνυπαγωγή;

Με απλά λόγια, «ομοεδρικότητα» σημαίνει ο φορέας προέλευσης και ο φορέας υποδοχής να εδρεύουν στον ίδιο δήμο και «συνυπαγωγή» ο φορέας προέλευσης και ο φορέας υποδοχής να είναι υπό την ομπρέλα (εποπτεία) του ίδιου Υπουργείου.

Για παράδειγμα, έστω ότι ένας υπάλληλος είναι διορισμένος στην Περιφέρεια Ηπείρου με έδρα τα Ιωάννινα, αλλά υπηρετεί στην Περιφερειακή Ενότητα Άρτας. Τα μόρια της ομοεδρικότητας θα τα εξασφαλίσει εφόσον επιλέξει να πάει σε φορέα που εδρεύει στην Άρτα.

Επίσης, έστω ότι ένας υπάλληλος είναι διορισμένος στο Υπουργείο Χ και επιλέξει να πάει σε φορέα Ψ. Τα μόρια της συνυπαγωγής θα τα εξασφαλίσει εφόσον ο φορέας Ψ εποπτεύεται από το Υπουργείο Χ. Σημειώνεται ότι για το σκοπό του παρόντος, συνυπαγωγή έχουμε και όταν ο φορέας Ψ είναι ανεξάρτητη Αρχή που σχετίζεται με το Υπουργείο Χ και αναφέρεται σε αυτό.

-Στην περίπτωση που είμαι αποσπασμένος ή βρίσκομαι ήδη στη διαδικασία της μετάταξης; πώς εξασφαλίζω τα μόρια της ομοεδρικότητας και της συνυπαγωγής;

Στην περίπτωση που είμαι αποσπασμένος, ως φορέας προέλευσης θεωρείται ο φορέας στον οποίο υπηρετώ με απόσπαση.

Στην περίπτωση που στις 12.11.2012 (ημερομηνία δημοσίευσης του ν.4093/2012) είχε ήδη δρομολογηθεί η διαδικασία μετάταξής μου και είχε ήδη εκδοθεί η σχετική απόφαση του αρμόδιου οργάνου (ενδεικτικά: υπογεγραμμένη κοινή απόφαση των οικείων Υπουργών, κοινή απόφαση των οικείων Γενικών Γραμματέων Περιφέρειας, κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών, απόφαση του αρμοδίου για διορισμό οργάνου του Ο.Τ.Α. υποδοχής), ως φορέας προέλευσης θεωρείται ο φορέας στον οποίο έχω υποβάλει την αίτηση μετάταξης.

-Ποιο όργανο με μοριοδοτεί;

Η μοριοδότηση γίνεται από το ΑΣΕΠ με βάση τους ψηφιακούς πίνακες συνδρομής κριτηρίων που έχουν υποβληθεί από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού-Προσωπικού.

Β)Δεδομένης της ανάγκης για τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης αλλά και της μείωσης του κόστους λειτουργίας της, έχει καταρτιστεί ο κανονισμός για την ηλεκτρονική έκδοση και ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων που αξιοποιεί υφιστάμενες υποδομές του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΥΔιΜΗΔ) καθώς και υπηρεσίες που παρέχονται από το Εθνικό Δίκτυο Δημόσιας Διοίκησης Σύζευξις.

Ο παρών κανονισμός αφορά:

α) στην έκδοση και διακίνηση μη διαβαθμισμένων εγγράφων με τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, εντός των Υπηρεσιών του ΥΔιΜΗΔ,

β) στην κατάρτιση, σύνταξη, προώθηση για υπογραφή, δημιουργία ακριβούς αντιγράφου, διεκπεραίωση των εξερχόμενων και το χειρισμό εισερχόμενων εγγράφων.

Ο παρών κανονισμός ισχύει με την επιφύλαξη των κανόνων για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα καθώς και των εγγράφων, στα οποία περιλαμβάνονται ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως αυτά ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία.

1. Ο συντάκτης του ηλεκτρονικού εγγράφου δημιουργεί το έγγραφο με χρήση επεξεργαστή κειμένου. Ο επεξεργαστής κειμένου ρυθμίζεται έτσι ώστε να φαίνεται το ονοματεπώνυμο του συντάκτη του εγγράφου στα μεταδεδομένα του εγγράφου.

2. Στο σχέδιο του εγγράφου τίθεται στην πρώτη σελίδα πλαίσιο κειμένου με τη λέξη «ΣΧΕΔΙΟ».

3. Μετά τη ολοκλήρωση της σύνταξης του σχεδίου του εγγράφου ενεργοποιείται η δυνατότητα παρακολούθησης αλλαγών της εφαρμογής του επεξεργαστή κειμένου.

4. Ο συντάκτης του εγγράφου προσθέτει τυχόν παρατηρήσεις ή επιφυλάξεις εφόσον αυτό απαιτείται.

1. Το σχέδιο του εγγράφου προωθείται από το συντάκτη στην ιεραρχία με δύο τρόπους:

1.1. Με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσα από τον προσωπικό λογαριασμό του συντάκτη του εγγράφου που του έχει αποδοθεί από την Υπηρεσία .

1.1.1. Πριν από την αποστολή του μηνύματος έχει ενεργοποιηθεί η Αίτηση Αποδεικτικού Ανάγνωσης ή/και η Αίτηση Αποδεικτικού Παράδοσης.

1.2. Με σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων στο οποίο:

1.2.1. Εισάγεται το σχέδιο του εγγράφου στο σύστημα

1.2.2. Αρχειοθετείται το σχέδιο του εγγράφου

1.2.3. Δρομολογείται το σχέδιο του εγγράφου στον αρμόδιο παραλήπτη

2. Ο παραλήπτης λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είτε από τον αποστολέα (1.1) είτε αυτόματα από το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων (1.2).

3. Ο παραλήπτης του μηνύματος επιβεβαιώνει τη λήψη του μηνύματος με δύο τρόπους:

3.1. Στην περίπτωση που έλαβε μήνυμα από τον αποστολέα επιβεβαιώνει τη λήψη του με μήνυμα προς τον αποστολέα .

3.2. Στην περίπτωση που έλαβε μήνυμα από το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων εισέρχεται στο σύστημα με τους προσωπικούς του κωδικούς και λαμβάνοντας το έγγραφο ενημερώνεται αυτόματα ο αποστολέας.

1. Ο προϊστάμενος του συντάκτη του ηλεκτρονικού εγγράφου, εφόσον κρίνει ότι απαιτείται, τροποποιεί το σχέδιο του εγγράφου, διατηρώντας την παρακολούθηση αλλαγών ενεργοποιημένη ή προσθέτει σχόλια σε αυτό, όπως παρατηρήσεις και επιφυλάξεις. Η εφαρμογή του επεξεργαστή κειμένου του προϊσταμένου ρυθμίζεται έτσι ώστε στις αλλαγές και στα σχόλια που προστίθενται να φαίνεται το πλήρες και ακριβές ονοματεπώνυμο του. Εφόσον αυτό δεν είναι δυνατό τότε τα σχόλια συμπληρώνονται και με το ονοματεπώνυμο του προϊσταμένου.

2. Τα βήματα του άρθρου 4 και της παρ. 1 του άρθρου αυτού επαναλαμβάνονται μέχρι να ολοκληρωθεί η προσθήκη τυχόν σχολίων από τη διοικητική ιεραρχία.

3. Το σχέδιο του εγγράφου επιστρέφει στο συντάκτη.

Διεκπεραίωση εγγράφου:1. Το έγγραφο επιστρέφει υπογεγραμμένο στον αρμόδιο, για τη διοικητική υποστήριξη της μονάδας υπάλληλο.

2. Ο υπάλληλος προωθεί το υπογεγραμμένο έγγραφο στην αρμόδια μονάδα στο χειριστή του συστήματος διαχείρισης εγγράφων.

3. Ο χειριστής του συστήματος διαχείρισης εγγράφων προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες:

3.1. Ψηφιοποιεί το υπογεγραμμένο έγγραφο, εφόσον απαιτείται.

3.2. Καταχωρεί την τελική έκδοση του ηλεκτρονικού εγγράφου που φέρει προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή ή του ψηφιοποιημένου εγγράφου στο σύστημα διαχείρισης εγγράφων.

3.3. Αποστέλλει το τελικό έγγραφο στο συντάκτη του εγγράφου με βάση τις διαδικασίες του άρθρου 4.

4. Ο συντάκτης του ηλεκτρονικού εγγράφου παραλαμβάνει το έγγραφο και:

4.1. Ενσωματώνει το σύνολο των σχολίων και τις τροποποιήσεις του έχοντος την αρμοδιότητα για την υπογραφή του εγγράφου στο τελικό ηλεκτρονικό έγγραφο σε συνεργασία με τη διοικητική του ιεραρχία,

4.2. Αφαιρεί το πλαίσιο κειμένου με τη λέξη «ΣΧΕΔΙΟ»,

4.3. Αφαιρεί τυχόν σχόλια παρατηρήσεις και επιφυλάξεις από το ηλεκτρονικό έγγραφο,

4.4. Προσδιορίζει τα στοιχεία επικοινωνίας των παραληπτών του εγγράφου,

4.5. Αρχειοθετεί το ηλεκτρονικό έγγραφο και το δρομολογεί προς το Τμήμα της Γραμματείας με βάση τα βήματα του άρθρου 4, σε συνεργασία με τον υπάλληλο που είναι χρήστης του συστήματος διαχείρισης εγγράφων.

5. Ο υπάλληλος του Τμήματος Γραμματείας:

5.1. Παραλαμβάνει το έγγραφο όπως διαμορφώθηκε με τις ρυθμίσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 7 και το αντιπαραβάλλει με το ηλεκτρονικό έγγραφο που είναι αρχειοθετημένο στο σύστημα διαχείρισης εγγράφων και έχει την υπογραφή εκείνου που έχει την αρμοδιότητα για την τελική υπογραφή του.

5.2. Πρωτοκολλεί το έγγραφο και προσθέτει σε αυτό αριθμό πρωτοκόλλου και ημερομηνία.

5.3. Αποστέλλει το έγγραφο στο συντάκτη του εγγράφου, εφόσον το έγγραφο οφείλει να αναρτηθεί με βάση τις διατάξεις του νόμου 3861/2010 στο πρόγραμμα Διαύγεια.

6. Ο συντάκτης του εγγράφου:

6.1. Επιμελείται την ανάρτηση του εγγράφου στο Πρόγραμμα «Διαύγεια» εφόσον απαιτείται και προσθέτει το ΑΔΑ στο έγγραφο.

6.2. Αποστέλλει το έγγραφο στο Τμήμα Γραμματείας όπως ορίζεται στο άρθρο 7, παρ. 4.5

7. Ο υπάλληλος τους Τμήματος Γραμματείας

7.1. Προσθέτει πλαίσιο κειμένου με τη λέξη «Ακριβές Αντίγραφο» και το ονοματεπώνυμο του και τα στοιχεία του Τμήματος Γραμματείας του Υπουργείου

7.2. Μετατρέπει το έγγραφο σε μορφή συμβατή με το πρότυπο ISO 32000−1:2008 (PDF).

7.3. Ο Προϊστάμενος του Τμήματος Γραμματείας υπογράφει ψηφιακά το ηλεκτρονικό έγγραφο με χρήση χρονοσήμανσης.

7.4. Αρχειοθετεί στην εφαρμογή διαχείρισης εγγράφων το ακριβές αντίγραφο ως νέα έκδοση του ηλεκτρονικού εγγράφου

7.5. Αποστέλλει το έγγραφο στους παραλήπτες σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή.

7.6. Σημειώνει την ένδειξη ΕΞΗΛΘΕ καθώς και την ημερομηνία αποστολής του εγγράφου, στην εφαρμογή διαχείρισης εγγράφων.

Χρέωση εισερχόμενων εγγράφων:1. Τα εισερχόμενα έγγραφα πρωτοκολλούνται από υπάλληλο του Τμήματος Γραμματείας.

2. Τα εισερχόμενα έγγραφα χρεώνονται ανάλογα, με δύο τρόπους:

2.1. Τα ηλεκτρονικά έγγραφα αρχειοθετούνται από τον υπάλληλο του Τμήματος Γραμματείας και συσχετίζονται με τον αριθμό πρωτοκόλλου που έχει αποδοθεί. Ο υπάλληλος του Τμήματος Γραμματείας δρομολογεί και χρεώνει τα εισερχόμενα ηλεκτρονικά έγγραφα στις συναρμόδιες οργανικές μονάδες του Υπουργείου με βάση τα βήματα του άρθρου4.

2.2. Τα έγγραφα σε έντυπη μορφή ψηφιοποιούνται είτε από υπάλληλο του πρωτοκόλλου είτε από υπάλληλο της αρμόδιας οργανικής μονάδας και στη συνέχεια συσχετίζονται με τον αριθμό πρωτοκόλλου, που έχει αποδοθεί από το Τμήμα Γραμματείας. Ακολούθως, χρεώνονται στις συναρμόδιες οργανικές μονάδες με ηλεκτρονικό τρόπο με βάση τα βήματα του άρθρου 4. Εισερχόμενα που δεν είναι δυνατή ή δεν επιτρέπεται εκ του νόμου η ψηφιοποίηση τους όπως π.χ. τόμοι βιβλίων, προσφορές για διαγωνισμούς ακολουθούν τη συμβατική διαδικασία χρέωσης.


.
-->



                                           
         
                                                  -->

  banner ads
eXodosclub.blogspot.gr
.tro-ma-ktiko.blogspot.gr..adieXodos.gr   


banner ads
.adieXodos.gr

Share/Bookmark
Post A Comment
  • Τα σχόλια σας ΕΔΩ . . Comment using Blogger
  • . .ή στο Facebook . Comment using Facebook
  • . . Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :