Ψηφίστηκε επί της αρχής ο νόμος για απλούστευση των αδειών άσκησης οικονομικής δραστηριότητας
Μέσα από μια σειρά από παρεμβάσεις συμπεριλαμβανομένης και της νομοθετικής πρωτοβουλίας για την απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση της οικονομικής δραστηριότητας στέλνουμε το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι μια…
χώρα φιλική προς την επιχειρηματικότητα, πράγμα που είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης στην ομιλία του κατά την αποψινή συνεδρίαση ψήφισης κατά πλειοψηφία του σχετικού νομοσχεδίου.
Τονίζοντας ο κ. Χατζηδάκης τα βασικά σημεία του νόμου – πλαισίου είπε πως αποτελεί μια οριζόντια παρέμβαση που θέτει τις βάσεις μιας μεγάλης κλίμακας μεταρρύθμισης στον συγκεκριμένο τομέα, η οποία καλύπτει 12 τομείς, το σύνολο δηλαδή της οικονομικής δραστηριότητας.
Γίνεται με βάση τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές και σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα και σε συντονισμό με τα συναρμόδια υπουργεία, στηρίζεται στη λογική της απλής αδειοδότησης σε όσο το δυνατό μεγαλύτερη έκτακτη, ενώ οι έλεγχοι μετατίθεται από το στάδιο της αδειοδότησης στο στάδιο της λειτουργίας με βάση εκ των προτέρων θεσπισμένα πρότυπα. Ακόμη τόνισε ότι οι Οργανωμένοι Υποδοχείς Δραστηριοτήτων αποτελούν ριζοσπαστική αλλαγή αφού οι επιχειρήσεις που θα εγκαθίστανται δεν θα χρειάζονται αδειοδότηση αλλά θα αρκεί η προαδειοδότηση. Ακόμη επισήμανε ως μεγάλη τομή την εισαγωγή του Κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος της διαδικασίας.
Τα κόμματα Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ο εισηγητής Γ. Σταθάκης τόνισε ότι το νομοσχέδιο αποτελεί μια τομή με την οποία φιλελευθεροποιείται, μεταφέρεται κατ» ουσία, μια βασική δραστηριότητα η οποία είναι στην αρμοδιότητα της δημόσιας διοίκησης – κι έτσι είναι κατά κανόνα η αδειοδότηση των επιχειρήσεων – σε μια σφαίρα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας μέσα από την οποία η διαδικασία αδειοδότησης και η λειτουργία των επιχειρήσεων θα υπόκεινται στον έλεγχο πρακτικά ιδιωτικών θεσμών. «Το κράτος περιορίζει το ρόλο του στο να θεσμοθετήσει έναν ελεγκτή, ο οποίος θα ελέγχει τις εταιρείες και τους φορείς οι οποίοι αδειοδοτούν τις επιχειρήσεις. Αυτή είναι η κεντρική φιλοσοφία του νομοσχεδίου» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από το ΠΑΣΟΚ ο Θάνος Μωραίτης επισήμανε ότι το νομοσχέδιο θα μπορούσε να χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη σαφήνεια και να δίνει πιο σαφείς κατευθύνσεις των αλλαγών που έρχονται όπως και ότι θα μπορούσε να έρθει μετά τις εκλογές και να ενσωματώνει και κάποιες από τις συγκεκριμένες αλλαγές, αποφεύγοντας τη διαδικασία τόσων πολλών Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων.
Η Ραχήλ Μακρή ανέφερε ότι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες θεωρούν ότι με το παρόν νομοθέτημα «το μόνο το οποίο παρέχετε είναι μια αόριστη υπόσχεση, μία γενική εξουσιοδότηση κι ένα νομοσχέδιο, απλώς για να κρεμάσετε ένα πλήθος τροπολογιών προεκλογικών παροχών».
Από την ΧΑ ο Δ. Κουκούτσης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να πράξει πολλά, αλλά αποτυγχάνει, κάτι που μεταξύ άλλων οφείλεται στο ότι ως νόμος-πλαίσιο εξαρτάται από τη βούληση, τη διάθεση και την ικανότητα των αρμοδίων υπουργών να σχηματοποιήσουν όλα αυτά τα μεταρρυθμιστικά και αναπτυξιακά που ευαγγελίζεται ο νόμος με τις απαραίτητες υπουργικές πράξεις.
Ο Θωμάς Ψύρρας (ΔΗΜΑΡ) αφού τόνισε ότι ένας νόμος που έρχεται να μειώσει τη γραφειοκρατία, συνιστά ένα εξ ορισμού επιθυμητό θεσμικό βήμα, επισήμανε πως πρέπει το επιθυμητό να μετατραπεί τελικά σε ένα θετικό βήμα και από το νομοσχέδιο αυτό δεν λείπουν κάποια προβλήματα (βραχεία διαβούλευση κ.α.) Δεν έφταναν τα 35 άρθρα, με το οποίο εξασφαλίζεται παράδεισος στους επιχειρηματικούς ομίλους, με διαδικασίες «σούπερ εξπρές» για τη γρήγορη ιδιωτικοποίηση όσων κρατικών θυλάκων υπάρχουν, αλλά μπήκαν και τροπολογίες που εξασφαλίζουν συνθήκες κόλασης για την εργατική τάξη», ανέφερε η Διαμάντω Μανωλάκου (ΚΚΕ).
Απαντώντας ο υπουργός Ανάπτυξης σε παρατηρήσεις βουλευτών όλων των κομμάτων όσον αφορά στην περιβαλλοντική αδειοδότηση, ο κ. Χατζηδάκης είπε πως ο νόμος αυτός δεν υπεισέρχεται καθώς υφίσταται ένας καλός νόμος που τη διέπει, ενώ το ΠΕΚΑ επεξεργάζεται τις λύσεις για τις χρήσεις γης τις οποίες θα θέσει σε διαβούλευση. Ως αδειοδοτικοί φορείς τίθενται οι Περιφέρειες και ως εναλλακτική δίοδος αδειοδότησης θα είναι τα Επιμελητήρια, ενώ αναφορικά με τους φορείς πιστοποίησης ο κ. Χατζηδάκης είπε πως δίνεται δυνατότητα να διαλέξει ο πολίτης αν θα αδειοδοτηθεί από το Δημόσιο αλλά δίνεται και εναλλακτική λύση.
Σχετικά με τους Οργανωμένους Υποδοχείς Δραστηριότητας ξεκαθάρισε ότι το νομοσχέδιο αναφέρεται στην κοινοτική νομοθεσία για το περιβάλλον και στις προβλέψεις του υφιστάμενου νόμου. Τέλος, ο υπουργός Ανάπτυξης διαβεβαίωσε ότι η έκδοση των υπουργικών αποφάσεων και των ΠΔ που απαιτούνται για την εφαρμογή του νόμου θα γίνει σε γρήγορους ρυθμούς αφού το έργο αυτό αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου και τελεί υπό την επίβλεψη του πρωθυπουργού.
Via
χώρα φιλική προς την επιχειρηματικότητα, πράγμα που είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης στην ομιλία του κατά την αποψινή συνεδρίαση ψήφισης κατά πλειοψηφία του σχετικού νομοσχεδίου.
Τονίζοντας ο κ. Χατζηδάκης τα βασικά σημεία του νόμου – πλαισίου είπε πως αποτελεί μια οριζόντια παρέμβαση που θέτει τις βάσεις μιας μεγάλης κλίμακας μεταρρύθμισης στον συγκεκριμένο τομέα, η οποία καλύπτει 12 τομείς, το σύνολο δηλαδή της οικονομικής δραστηριότητας.
Γίνεται με βάση τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές και σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα και σε συντονισμό με τα συναρμόδια υπουργεία, στηρίζεται στη λογική της απλής αδειοδότησης σε όσο το δυνατό μεγαλύτερη έκτακτη, ενώ οι έλεγχοι μετατίθεται από το στάδιο της αδειοδότησης στο στάδιο της λειτουργίας με βάση εκ των προτέρων θεσπισμένα πρότυπα. Ακόμη τόνισε ότι οι Οργανωμένοι Υποδοχείς Δραστηριοτήτων αποτελούν ριζοσπαστική αλλαγή αφού οι επιχειρήσεις που θα εγκαθίστανται δεν θα χρειάζονται αδειοδότηση αλλά θα αρκεί η προαδειοδότηση. Ακόμη επισήμανε ως μεγάλη τομή την εισαγωγή του Κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος της διαδικασίας.
Τα κόμματα Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ο εισηγητής Γ. Σταθάκης τόνισε ότι το νομοσχέδιο αποτελεί μια τομή με την οποία φιλελευθεροποιείται, μεταφέρεται κατ» ουσία, μια βασική δραστηριότητα η οποία είναι στην αρμοδιότητα της δημόσιας διοίκησης – κι έτσι είναι κατά κανόνα η αδειοδότηση των επιχειρήσεων – σε μια σφαίρα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας μέσα από την οποία η διαδικασία αδειοδότησης και η λειτουργία των επιχειρήσεων θα υπόκεινται στον έλεγχο πρακτικά ιδιωτικών θεσμών. «Το κράτος περιορίζει το ρόλο του στο να θεσμοθετήσει έναν ελεγκτή, ο οποίος θα ελέγχει τις εταιρείες και τους φορείς οι οποίοι αδειοδοτούν τις επιχειρήσεις. Αυτή είναι η κεντρική φιλοσοφία του νομοσχεδίου» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από το ΠΑΣΟΚ ο Θάνος Μωραίτης επισήμανε ότι το νομοσχέδιο θα μπορούσε να χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη σαφήνεια και να δίνει πιο σαφείς κατευθύνσεις των αλλαγών που έρχονται όπως και ότι θα μπορούσε να έρθει μετά τις εκλογές και να ενσωματώνει και κάποιες από τις συγκεκριμένες αλλαγές, αποφεύγοντας τη διαδικασία τόσων πολλών Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων.
Η Ραχήλ Μακρή ανέφερε ότι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες θεωρούν ότι με το παρόν νομοθέτημα «το μόνο το οποίο παρέχετε είναι μια αόριστη υπόσχεση, μία γενική εξουσιοδότηση κι ένα νομοσχέδιο, απλώς για να κρεμάσετε ένα πλήθος τροπολογιών προεκλογικών παροχών».
Από την ΧΑ ο Δ. Κουκούτσης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να πράξει πολλά, αλλά αποτυγχάνει, κάτι που μεταξύ άλλων οφείλεται στο ότι ως νόμος-πλαίσιο εξαρτάται από τη βούληση, τη διάθεση και την ικανότητα των αρμοδίων υπουργών να σχηματοποιήσουν όλα αυτά τα μεταρρυθμιστικά και αναπτυξιακά που ευαγγελίζεται ο νόμος με τις απαραίτητες υπουργικές πράξεις.
Ο Θωμάς Ψύρρας (ΔΗΜΑΡ) αφού τόνισε ότι ένας νόμος που έρχεται να μειώσει τη γραφειοκρατία, συνιστά ένα εξ ορισμού επιθυμητό θεσμικό βήμα, επισήμανε πως πρέπει το επιθυμητό να μετατραπεί τελικά σε ένα θετικό βήμα και από το νομοσχέδιο αυτό δεν λείπουν κάποια προβλήματα (βραχεία διαβούλευση κ.α.) Δεν έφταναν τα 35 άρθρα, με το οποίο εξασφαλίζεται παράδεισος στους επιχειρηματικούς ομίλους, με διαδικασίες «σούπερ εξπρές» για τη γρήγορη ιδιωτικοποίηση όσων κρατικών θυλάκων υπάρχουν, αλλά μπήκαν και τροπολογίες που εξασφαλίζουν συνθήκες κόλασης για την εργατική τάξη», ανέφερε η Διαμάντω Μανωλάκου (ΚΚΕ).
Απαντώντας ο υπουργός Ανάπτυξης σε παρατηρήσεις βουλευτών όλων των κομμάτων όσον αφορά στην περιβαλλοντική αδειοδότηση, ο κ. Χατζηδάκης είπε πως ο νόμος αυτός δεν υπεισέρχεται καθώς υφίσταται ένας καλός νόμος που τη διέπει, ενώ το ΠΕΚΑ επεξεργάζεται τις λύσεις για τις χρήσεις γης τις οποίες θα θέσει σε διαβούλευση. Ως αδειοδοτικοί φορείς τίθενται οι Περιφέρειες και ως εναλλακτική δίοδος αδειοδότησης θα είναι τα Επιμελητήρια, ενώ αναφορικά με τους φορείς πιστοποίησης ο κ. Χατζηδάκης είπε πως δίνεται δυνατότητα να διαλέξει ο πολίτης αν θα αδειοδοτηθεί από το Δημόσιο αλλά δίνεται και εναλλακτική λύση.
Σχετικά με τους Οργανωμένους Υποδοχείς Δραστηριότητας ξεκαθάρισε ότι το νομοσχέδιο αναφέρεται στην κοινοτική νομοθεσία για το περιβάλλον και στις προβλέψεις του υφιστάμενου νόμου. Τέλος, ο υπουργός Ανάπτυξης διαβεβαίωσε ότι η έκδοση των υπουργικών αποφάσεων και των ΠΔ που απαιτούνται για την εφαρμογή του νόμου θα γίνει σε γρήγορους ρυθμούς αφού το έργο αυτό αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου και τελεί υπό την επίβλεψη του πρωθυπουργού.
Via
Labels
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :